Caritas Betuwe West

Werkgroep Linge

Bereikbaarheid

Het beste stuurt u ons een e-mail met naam en adresgegevens en een korte omschrijving van de hulpvraag naar: linge@caritasbetuwewest.nl

Wij zullen dan zo snel mogelijk contact  met u opnemen.

Verzorgingsgebied.

De navolgende plaatsen zijn gelegen in het verzorgingsgebied van de Caritas Werkgroep Linge.

Acquoy

Beesd

Enspijk

Gellicum

Rhenoy

Rumpt

Ons werk

Onze hulp richt zich vooral op gezinnen, kinderen, bejaarden, zieken, en alleenstaanden. Eigenlijk op iedereen die door omstandigheden in de problemen is gekomen en die wel een steuntje in de rug kan gebruiken in een bijdrage voor bijvoorbeeld dagelijkse boodschappen en aanschaf van eerste levens behoeften.

Wij kijken daarbij niet naar geloofs- of levensovertuiging.

We beseffen dat de burgerlijke overheid de hoofdverantwoordelijke is voor het organiseren van maatschappelijke steun. Maar er zijn altijd mensen, die bij de aanvraagprocedures en regelingen tussen wal en schip vallen en financieel  zwaar in de problemen komen

Wij willen niet de indruk wekken, dat wij in staat zijn alle problemen voor mensen op te kunnen lossen, maar wij kunnen zeker een handje helpen. Bijvoorbeeld door een kleine financiële bijdrage, een lening of door mensen, die het moeilijk hebben te adviseren.

Hoe werkt de Caritas Werkgroep?

De Caritas Werkgroep werkt zoveel mogelijk op de achtergrond. Dat is ter bescherming van de privacy van de bestuursleden, maar vooral ook van de hulpvragers. Mensen, die ondersteuning vragen, kunnen er op vertrouwen dat hun verzoek niet ‘op straat’ komt te liggen en discreet wordt behandeld.

Mensen komen helaas niet zo gemakkelijk met hun financiële problemen naar buiten. Het is daarom heel belangrijk dat leden van werkgroepen en medeparochianen signalen van armoede opvangen en aan ons doorgeven

Contacten.

De leden van de Caritas Werkgroep Linge zijn:

Erica van der Burg, voorzitster

Karel Kerremans, secretaris

Cor Gietman, penningmeester

Heleen van der Hulst, werkgroeplid.

Erica Gideons, werkgroeplid.

De leden van de Caritas Werkgroep Linge zijn gaarne bereid om verdere informatie te geven. Mail dan uw vragen naar linge@caritasbetuwewest.nl .